الرئيسيةالبوابةس .و .جالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 يقولون ان اسرائيل هي الولايه 51 للولايات المتحده الامريكيه فما هي الحقيقه!!!!!

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
INZAGHI

avatar

ذكر
عدد الرسائل : 359
العمر : 32
الموقع : www.filippoinzaghi.name
احترامك لقوانين المنتدى :
0 / 1000 / 100

تاريخ التسجيل : 07/06/2008

مُساهمةموضوع: يقولون ان اسرائيل هي الولايه 51 للولايات المتحده الامريكيه فما هي الحقيقه!!!!!   22.08.08 18:47


نقول وبسخريه ان اسرائيل هي الولايه رقم 51 للولايات المتحده الامريكيه ولكن ما هي الحقيقه

نقول وبالادله ان الولايات المتحده الامريكيه هي صناعه اسرائليه 100% كيف!!!!!

ما هي الولايات المتحده الامريكيه؟

عباره عن صور عالي جدا من القوه والعظمه والجباروت والظلم الصور العالي مبني علي اقتصاد عظيم وتخطيط جيد للمستقبل وهدم مستقبل باقي الدول الغير غربيه
مما يتكون الاقتصاد الاميريكي يتكون من بعض الشركات العملاقه والبنوك الكبري فلنري من هم اصحاب هذه الشركات هم يهود الديانه امريكين واسرائلين الجنسيه طبقا للقانون الاسرائيلي الشهير من هو من اب او ام يهودي فهو اسرائيلي الجنسيه

ويتكون ايضا الصور العالي من ثلاث قوي يتحكمون في هذا الصور العظيم هم مجلس البيت الابيض والكونجرس واخيرا مجلس الشيوخ الاسرائيلي
يكون النزاع دائما بين البيت الابيض والكونجرس علي من منهم يحكم الصور العالي ولكن مجلس الشيوخ اليهودي يحل النزاع يرشح كلا منهم احدا وعلي مجلس الشيوخ اليهودي ان يوافق ويصدق علي الاثنين الذي سينتخبهم الشعب ( يعني الشعب بينتخب العاوزينو اليهود )

فهل من المعقول ان تكون اسرائيل تابعه لامريكا !!!!!!!!

ولنري ما بداخل الصور

نجد ان الصور العالي القوي يخبىء الكثير من التنظيم المفكك والانحلال والفساد وعدم الترابط الاجتماعي دوله متأسسه علي النظام الراس مالي
( عرفت اسرائيل تتحكم فيهم )
مهو اي حد مش يهودي يبقي عدو ليهم

وعملت ايه تاني اسرائيل دي؟

بصوا الذكاء السياسي
عملت للدول العربيه والاسلاميه ( العدو الاول) بعبع اسمو امريكا وعملت للدول الغربيه (العدو الثاني) بعبع اسمو الدول العربيه والارهاب
وعملت لامريكا (العدو الثالث) بعبع اسمو التفكك والانحلال والخوف ان اسرائيل تسحب شركاتها منها والاقتصاد يقع ويدمر مهو دي دوله رأس ماليه المهم الفلوس

امريكا تبقي من كام سنه؟

هما دول مش رعاع اوروبا وسفاحينها وحراميتهم
اليهود فكروا بعد وعد بولفور ليهم عام 1917 بتكوين وطن رسمي ليهم في فلسطين
اخدو بالهم من امريكا وتكوينها وبدأو يتحكموفيها من بدري ودخلوها حرب عالميه علشان تبان كقوه عالميه
لكن منسيوش انهم يعلموهم ازاي يحبو الفلوس وعملو ليهم الشرق الاوسط سوق يبيعوا فيه ويكسبوا علي رأي المثل (التعرف ديتو اقتلو )

وبقوا هما اسياد العالم

ومن هذا المنطلق نقول

ان اسرائيل علي استعداد علي ان تصنع امريكا اخري ولكن امريكا لا تستطيع ان تصل الي تفكير اسرائيل

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.filippoinzaghi.name
(¯`·._.·كنـــاريا·._.·´¯)

avatar

ذكر
عدد الرسائل : 127
العمر : 28
الموقع : knarya_love_s@yahoo.com
اعلام الدول :
احترامك لقوانين المنتدى :
0 / 1000 / 100

تاريخ التسجيل : 08/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: يقولون ان اسرائيل هي الولايه 51 للولايات المتحده الامريكيه فما هي الحقيقه!!!!!   22.08.08 20:15


Every word you have been write it is true


I congratulat you InZi for that subject

You are very Courage to write that

I'm with your opinion my friend

God take off israeel from it's roots Amin

Ahmed ToTa.....


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://friendship2008.yoo7.com/
الرهينه

avatar

انثى
عدد الرسائل : 670
العمر : 24
الموقع : http://friendship2008.yoo7.com
مزاجك اليوم :
الهواية :
احترامك لقوانين المنتدى :
100 / 100100 / 100

تاريخ التسجيل : 29/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: يقولون ان اسرائيل هي الولايه 51 للولايات المتحده الامريكيه فما هي الحقيقه!!!!!   22.08.08 21:49

عباره عن صور عالي جدا من القوه والعظمه والجباروت والظلم الصور العالي مبني علي اقتصاد عظيم وتخطيط جيد للمستقبل وهدم مستقبل باقي الدول الغير غربيه *************************************************

صح والله يا انزاجى ده بجد ظلم لينا وللاجيال الجايه احنا عايشين فتوتر بسبب الدول او الولايات العظمى وبيموتونا بالبطئ بدات بدايه صح بالبعد عن الدين والتمسك بالتفاهات بس في ناس مانفعش معاها علت الاسعار


ربنا يستر علينا وعلي اللي جايين

_________________



.•.°.•?•i|[? كلمات بدون برواز ?]|i•?.•.°.•


عندما نفقد الشيء نجعله ونرسمه خيالاً لا يُوصف ..
ونعمم هذا الخيال في كل شيء ..
حتى يصبح على شكل مسلّمات لا فرار منها .
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://friendship2008.yoo7.com
Shahd Elmalika
Admin
Admin
avatar

انثى
عدد الرسائل : 1053
الموقع : http://friendship2008.yoo7.com
مزاجك اليوم :
الهواية :
احترامك لقوانين المنتدى :
100 / 100100 / 100

نقاط التميز : 100
تاريخ التسجيل : 04/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: يقولون ان اسرائيل هي الولايه 51 للولايات المتحده الامريكيه فما هي الحقيقه!!!!!   22.08.08 22:06

Your words are very beautiful and I take advantage of it hard
Although I do not understand in politics
But I understand from your words I do not know the needs of pre -
I like to provide us with much else in this area
So that we have the full benefit
You all the respect and appreciation


الترجمـــــــــــــــة

كلامك جميل جدا وانا استفد منه بجد
على الرغم من انى مش بفهم فى السياسه
بس من كلامك فهمت حاجات ماكنتش اعرفها قبل كده
اتمنى ان تزودنا بقدر اخر فى هذا المجال
حتى تكون الاستفاده كامله لدينا
لك كل الاحترام والتقدير

_________________


[i][b]ياقارئ خطي لاتبكي على موتي
فاليوم أنا معك وغداً في التراب
فإن عشت فإني معك وإن مت فالذكرى
وياماراً على قبري لا تعجب من أمري
بالأمس كنت معك وغداً أنت معي
أموت و يبقى
كل ما كتبته ذكرى
فياليت
كل من قرأ خطي
دعا لي

[/b][/i]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://friendship2008.yoo7.com
INZAGHI

avatar

ذكر
عدد الرسائل : 359
العمر : 32
الموقع : www.filippoinzaghi.name
احترامك لقوانين المنتدى :
0 / 1000 / 100

تاريخ التسجيل : 07/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: يقولون ان اسرائيل هي الولايه 51 للولايات المتحده الامريكيه فما هي الحقيقه!!!!!   24.08.08 0:00

مش مصدق سنك يا نيره بجد احسن تعليق

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.filippoinzaghi.name
نيره

avatar

انثى
عدد الرسائل : 482
العمر : 23
الموقع : http://friendship2008.yoo7.com
مزاجك اليوم :
الهواية :
احترامك لقوانين المنتدى :
0 / 1000 / 100

تاريخ التسجيل : 29/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: يقولون ان اسرائيل هي الولايه 51 للولايات المتحده الامريكيه فما هي الحقيقه!!!!!   24.08.08 8:33

شكرا جدا على ردك يا Inzaghi
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://friendship2008.yoo7.com
heromedo
مشرف على اسلاميات وعالم ادم
مشرف على اسلاميات وعالم ادم
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 509
العمر : 32
الموقع : http://friendship2008.yoo7.com/
مزاجك اليوم :
الهواية :
احترامك لقوانين المنتدى :
0 / 1000 / 100

تاريخ التسجيل : 16/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: يقولون ان اسرائيل هي الولايه 51 للولايات المتحده الامريكيه فما هي الحقيقه!!!!!   02.09.08 23:41

تفكير جميل جدا
ورايك انا متفق معه يا انزي
ونيرو فعلا رغم صغر سنه فهمة حاجات كتير
الواحد فعلا كان زمان بيفكر في فلسطين ولبنان و الاردن وسوريا والسودان والمدابح والشيشان
سياسة جوع البطون وعدم التفكير في الاخرين
سياسه نحاجة ونجحة بسبب العظماء البلد
كل دة بسبب الدول الرأسماليه وتفكير الرأسماليين
كلنا او نقول معظمنا من عم جمال مبارك والكتكوت الصغنن احمد عز
انا مبعترضش على مذهب الرأسماليه
ولكن بعترض على منفذيها
من الولايات وغير الولايات
المشكله الكبيرة اللي احنا فيها وبعترف بيها بصراحة
ومش خايف من غير اللي خلقني
ان العظماء دول لو مسكة البلد فعلا ربنا يستر علينا وعلى الاجيال الجيه
نرجو من الله المغفرة لاننا فعلا في بلاء
اللهم خفف عنا وهلك القوم الظالمين

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://friendship2008.yoo7.com/
 
يقولون ان اسرائيل هي الولايه 51 للولايات المتحده الامريكيه فما هي الحقيقه!!!!!
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
Love and Friendship :: ¤ô_ô¤~۝المنتـــدى السياســـى¤ô_ô¤~۝ :: سيـــاسة واقتصـــــاد :: سيـــاسة واقتصـــــاد-
انتقل الى: